Monthly Archives: 九月 2012

Is your father a doctor? Worksheet

Is your father a doctor? Worksheet

Almond is working as an office lady in the Department Store. She is a happy and hard-working girl. She puts her heart and soul into her work. Now, Almond’s company is going to open a new Department Store in our town .They have to inquire the job of customers in this town and design the new Department Store according to customers’ need.

job worksheet
Read the rest of this entry

別再當直升機父母

別再當直升機父母

作者:李雪莉 2007.03.28/ 天下雜誌第368期

你經常沒事往學校跑,幫孩子看頭顧尾,你總是為孩子安排各式各樣「對他好」的補習、活動,深怕自己的孩子輸在起跑點…?其實,你正是台灣六百萬「直升機父母」的一員。 

  • 現場1:許昌街徐薇補習班。
    徐薇永遠忘不了那個鉛灰色的夜晚,教了二十年國高中補習班英文、看過形形色色的父母,前些時間卻遇上無法招架的劇情。
    那晚,九點半下課聲響起,學生們湧上發問;排在人龍第一位的北一女學生,連珠砲式的,一問二十分鐘,後排學生騷動顯出不耐;徐薇委婉說道,「妳先讓其他同學發問,待會兒再來好不好?」她揪了眉轉身離去。徐薇不以為意。
    幾十分鐘後,徐薇的手機響起,電話那頭,一位中年男性劈頭興師問罪:「妳為什麼不回答我女兒的問題?她一回來就躲起來哭,說後面那位明倫高中學生的問題,會比她的重要嗎?」甜美的笑容轉為愁苦,徐薇傻了眼,不情願道了歉。 Read the rest of this entry